Lycklig!!!!!!!

Idag är en av mna lyckligaste dagar. Nu är ni allt nyfikan va???!!!
Kan börja med att jag varit i Lund idag. Okej då fortsätter jag. Jag åkte till Lund för ett läkarbesök. Det var nämligen årskontrollen för min magsäcksförminskning. Trodde verkligen inte på att jag skulle få ett sånt bra resultat som jag fått. För ett år sen hade jag ett midjemått på 118 cm, nu är det 84 cm. Min vikt var 104,6 kg nu är den 67,5 kg. Jag fattar verkligen inte att jag förvandlats så mycket. När jag tittar mig i speglen, är det inte jag själva som visas på den. Det är en helt annan person som tittar tillbaks på mig.
Läkaren var jättenöjd med mitt resultat. Han tyckte att jag inte behöver gå ner något mera. Att jag är perfekt som jag är. Det är sådana ord som värmer ens hjärta.
Det enda smolket i glädjebägaren var att jag inte fick någon remiss till bukplastiken. Inte för att jag inte behöver den. Det beror på att jag inte varit viktstabil tillräckligt länge. Har de senaste 3-4 månaderna pendlat mellan 67-69 (vilket är bra). Men för att få remissen ska jag varit viktstabil i 6 månader, så jag har 2-3 månader kvar. Jag vill verkligen att dessa månadern går fort. För som min mage ser ut nu så känner jag mig fortfarande tjock. Vet att jag inte är det, men det är psyket som spökar. Jag vet att det kommer att ta tid innan hjärnspöket kommer ikapp resten av kroppen.

Nu när läkaren sagt att jag inte behöver gå ner något mer, så kommer jag inte att fokusera på det. Jag kommer istället att fokusera på träningen (läkaren rekommenderar 3 pass i veckan). Nu gäller det till att strama till kroppen ännu mera. Nu vänter jag bara på att pencilinkuren sak avslutas. Tar sista pillan imorgon, men kommer att ta det lungt fram tills på måndag. Då kör jag igång igen. Har ju varit näst intill träningsfri sen innan jul. Den ena sjukdomen efter den andra har avlöst varandra.

När jag ändå var i Lund idag, så passade jag på att göra Nova Lund osäkert. Hade inga speciella planer för det besöket. Det blev lite shopping trots allt. På Guldfynd införskaffade jag några ringar och ett par örhängen. På Glitter blev det lite mer örhängen ;) Gick en sväng inom på Lindex och där köptes en jeansklänning och ett skärp. På skärpet fanns även en "börs". Vilket är praktiskt när man inte har några fickor i sina kläder.

Som ni förstår så har jag haft en helt underbar dag, som jag kommer att njuta av länge =))

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0