1 ÅR!!!!

I fredags fyllde min nya kropp 1 år. Jag fattar inte vart detta året har tagit vägen. Det känns som om det var förra månaden som jag blev opererad. Det har varit ett tufft år både fysiskt och psykiskt, men jag har klarat det. Alla som gått ner i vikt vet vad jag pratar om. Men för oss som blivit magsäcksopererade är det än tuffare. Jag har verkligen fått lära mig att äta igen, från flytande till purré och sen vanlig mat. Kroppsligt har det också hänt mycket. I början av februari förra året vägde jag 104,6 kg. Nu väger jag 67 kg. Mitt midjemått var 118 cm och nu är det 84 cm. Nu ska jag bara lära mig att leva med min nya kropp. Det behövs inga tält mer för att dölja den. Jag ska aldrig mer ha stl 56 i byxor. Jag ska ha stl 40, som jag har nu. För ett år sen så existerade inte träning för mig, förutom min vattengympa. Nu försöker jag att träna 3 ggr/vecka. Detta året har det iofs varit si så där med träningen. Men det beror på sjukdom. Nu känner jag mig frisk igen, så nu ska jag ta tag i träningen. Försöker träna varierat, så som vattengympa, styrketräning och boxning. Ibland klämmer jag in ett eller annat hemma pass. Psykiskt så ser jag mig som tjock fortfarande. Det beror på allt hängand skinn, som hänger över navlen och under troskanten. När jag få det bortopererat så kommer jag nog att se mig som smal. Nu när jag ser på mig själva i speglen, så är det inte jag som tittat tillbaks i den. Det är en helt annan person. En som är smal och kan klä sig i snygga tajta kläder. Just nu så skulle jag behöva få hjärna lobotomerad, för att den ska inse att det är jag som syns i speglen. Jag får många koplimanger för min viktresa. Alla är så förundrare och glada. Det stödet peppar mig till att fortsätta. Jag har bestämt mig för att ALDRIG bli TJOCK igen. Jag vill vara den smärta glada och rörliga tjej jag är nu.

Bjuder här på lite före och efter bilder. 


 
Dagen inna operationen. Väger här ca 100 kg




Också dagen innan. Ser väldigt trött och sliten ut =(




 


 




De fyra sista bilderna är tagna i söndags. Då vägde jag ca 67 kg. Vilken skillnad. På de sista bilderna ser jag mycket gladare och piggare ut.

Kram

Kommentarer
Postat av: Eva

Wow, vilken skillnad! Du är jättefin!

2011-02-25 @ 16:29:05
Postat av: Mari

Tack Eva!!!!!

Ja, det är verkligen stor skillnad. Nu är det bara min hjärna som ska fatta att jag ÄR SMAL.



Kram

2011-02-25 @ 21:24:16
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Mia

hjälp vilken skillnad! super duktigt gjort!



// Mia

2011-03-01 @ 22:05:46
URL: http://miasmening.blogg.se/
Postat av: linarebecka - mitt liv som blondin

vilken skillnad!



coolt :) det måste kännas riktigt skönt, du har ju nästan gått ner hälften av det du vägde innan! :) du ser mycket yngre ut nu också tycker jag ;p

2011-03-11 @ 21:56:06
URL: http://linarebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0