Varit i farten!!!

Idag har varit en dag som jag varit igång nästan hela dagen. Fick tyvärr gå och vila en stund efter frukosten, då mitt huvud höll på att sprängs. Tog 1 timmes vila, sen vart det full fart. Inte för att huvudvärken var borta, men den fick inte hindra mig. När jag kom upp efter vilan satte jag en stas kanelbullsdeg. Under tiden som den jäste drog jag ner på byn. Det var lite mediciner som behövdes hämtas ut. Vilken tid det tog på apoteket. Det kändes som att alla hade HUR mycket som helst att hämta ut. Väl klar där gick jag till affären. Skulle inhandla lite ingredienser till kvällsmaten samt lite frukt. Hem igen, för lunch och sen fortsatt bakning. Medans bullarna stod på en andra jäsning tog Roy och jag en snabb rastning. Ville inte att han skulle behöva vänta längre, så att det kunde hända en olycka på golvet. Hemma igen åkte bullarna in i ugnen. När de var klara tog jag en fika. Ville ju smaka en nygräddad bulle tillsammans med kaffe. Efter fikan röjdes det undan och dammsögs. Disken blev diskad. Kvällsmaten fixades, chili con carne och ris. Nu började skallebanken att tränga sig på allt mer igen. Just nu sitter jag i soffan och tar det lungt. Kommer nog att ta tag i min stickning, då det var några dagar sen jag stickade senast. Nu ska jag fortsätta med slappandet. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0