Farit runt

Idag har vi farit runt nästan hela dagen. Men inna vi gjorde det så kom våran älskade Freya. Vi hade lovat att passa henne idag. Så när bilbarnstolen och Freya var fastspännda styrde vi kosan söderut. Första stoppen blev på Smygehuk, Sveriges sydligaste udde. Där tittade vi runt på lite lokalt konsthantver. Det var verkligen fina kreationer till vettigt pris. Lunchen intog vi tittandes ut över havet. Det blev köbe mat. Lillan ville inte ha sin välling. Mätta och belåtan gick vi mot bilen, där lillan fick ny blöja. Nu styrde vi norrut, mot Malmö. Där var målet IKEA. Planen var att införskaffa en matstol till Freya, så att hennes föräldrar slipper att ta med en när dom ska hit. Det blev även inhandlat lite annat smått och gott. Medans älsklingen min styrde mot Biltema gick Freya och jag in en sväng på Stoff och Stil. Där inhandlade jag lite frotté för att sy en mjul kudde till Freyas matstol. När det var klart mötte vi upp min älskling inne på Biltema. Mitt besök blev inte så långvarit där, då lillan högt och tydligt sa till att NU är jag hungrig. Efter en flaska välling somnade hon gott. Men tyvärr så blev det inte så länge, då vi skulle köra hem. Hon somnade igen i bilen. Hemma igen blev det blöjbyte och bus innan jag och älsklinge åt lite. Efter det körde vi hem Freya till hennes mamma, som saknat sin lilla dotter.
Med andra ord så har vi haft en helt underbar dag, tillsammans med våran älskade solstråle.

Ikväll så har jag äntligen fått tummarna loss till att rensa ut i garderoben. Det var väldigt mycket kläder som åkte ut och alla var för stora till mig =)) Jag kommer att skänka bort kläderna. Kommer endast att spara på ett par byxkor och en topp, för att jag verkligen inte ska glömma bort hur stor jag varit. Älsklingen och jag fick oss ett gott skratt när jag fick på mig ett par byxor i stl 56. Dom är verkligen för stora, nästan så att älsklingen min också fick plats. Lovar att det kommer ett foto på det senare. Så nu har jag säkert 3-4 säcka med förstora kläder.

När jag var klar med klädresningen så var det till att ta tag i månades tråkigaste uppgift. Räkningarna skulle betalas. Skönt att ha det avklarat.
Nu sitter jag och slö tittar på Top Gun. Så nu avslutar jag för dagen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0