Hälsning!!!!

Vill på detta enkla sätt skicka en julhälsning till er alla goa.

GOD JUL
OCH
GOTT NYTT ÅR!!!
ÖNKSKAR JAG ALLA MINA LÄSARE


Idag har min älskling och jag varit ute och kört i snökaoset. Vi skulle till pappa och hans fru på jullunch. Vi körde hemifrån i god tid för att vara säkra på att komma fram i tid. Vi kom en hel timme för tidigt, men det gjorde inget. Det blev så att vi tog kaffe och kaka innan maten istället och det gick hur bra som helst. Under maten så ringde min kära svägerska och berättade att vägarna vid Tomelilla började bli en aning svårframkomliga. Så det blev lite av stress att äte det sista av maten.

När vi åkte hem åkte vi och hämtade min mamma i Skurup, så hon slapp att ta tåget imorgon (om det nu går något tåg). Nu är mamma hos mina svärföräldrar, där det är meningen att vi ska fira jul. På vägen hem från Skurup satt vi ca 30 min i kö. Det hade hänt en krock i motsatt skörriktning, men plogbilen i våran körriktning hade stannat för att hjälpa till att få undan bilarna. Det tog oss ca 2 timmar att köra 4 mil. Vägarna var inte så "farliga" det var värre med all blåst, som gjode att man inte såg så bra.

Nu har vi varit hemma i snart 5 timmar. Det är verkligen skönt att "sitta inne" och njuta. Snön och vinden yr utanför husknuten. Den enda här hemma som vill vara ute idag är Roy. Han är tokig i snön. Det är som att ha en kalv på grönbete, när man går ut med honom.  Det är så kul att se hur glad och lycklig han är när han är ute.

Sitter nu och tittar på nyheterna och får höra hur kaotiskt det är så de Österlenskavägarna. Kaos är det enda ordet man kan beskriva vädret ochvägarna med. Skönt att veta att man ite vehöver ge sig ut på vägarna något mera idag. Vi har sagt att vi får se hur det ser ut imorgon. Kniper det så får vi sitta hemma själva och fira jul. Men bättre det än att riskera sitta fast i en snödriva.

Nej, nu ska jag gå och ta en huvudvärkstablett. Huvudet mitt har dunkat hela dagen. Inget kul, men något jag får försöka acceptera.

Många snöiga kramar från ett insnöat Österlen!!!!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

Hoppas att du hade en mysig julafton :)

2010-12-25 @ 11:27:02
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Eva

God jul! Kram från mig!

2010-12-25 @ 13:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0