Natti natt

Nu har Roy varit hos oss i ett par timmar. Han är en ståtlig schäfer hane på ca 6 år. Än så länge så får han bara vara i källaren. Han och katterna har ännu inte träffats. Det får som göra imorgon. Så håll nu en tumme för oss alla att det kommer att gå bra att samman föra dem.

Vad härligt och mysigt det var att ta en kvällspromenad med Roy och älsklingen. Jag klarar ännu inte av att gå ut ensam med honom. Det gick bra att ha honom i koppel. Han är ju inte van vid det, då han varit vakthund på en bilskrot. Ett jobb som han absolut inte trivts med. Därför får han bo hos oss.

Det känns så ensamt i sängen ikväll. Älsklingen har valt att sova i källaren, bara för att Roy inte ska känna sig övergiven. Men jag kan säga att jag kommer att bra mig och ta stor plats. Man får passa på när tillfälle ges. Det är ju inte så ofta som det händer.

Nej, nu ska jag krypa längre ner under täcket och försöka sova.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0