Många intryck

Denna helgen har det varit många intryck för min lilla familj. Vi har ju utökats med ytterliggare en familjemedlem. "Lille" Roy har flyttat hem till oss, om än på prov. Allt är nytt för oss alla. Men dom som tycker att det är jobbigast just nu är katterna. Dom har ännu inte accepterat att Roy finns här. Det går bättre för Roy. Han bryr sig inte något nämnvärt om att här finns katter. Han har absolut inga tendenser på att vilja jaga dem, SKÖNT. Men det kan vända.

Något som kattern tycker är skönt är att Roy inte gärna vill gå i trappor. Så ovanvåningen är deras fristad. Där får dom lugn och ro. Hur länge det nu varar, hihihi.......

Idag har vi haft kaffebesök * två. Först så kom mina svärförsäldrar. Det var jätte trevligt med besök. Och Roy uppförde sig exemplariskt. Han var hur social som helst och ville mest bli klappad. Lite senare mot kvällern kom min svägerska och svåger. Roy var lika snäll och go. Han reagerar inte på att någon ringer på dörren. Skönt att ha en hund som inte skäller som en galning.

Nu sitter vi på ovanvåningen och gosar med katterna. Dom måste också få sin beskärda del av uppmärksamhet och gos. Om en stund ska vi bänka oss framför TV och se film. Sen är det sängen, så att jag är utvilad för morgondagen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0