Helt otroligt!!

Idag har jag gort en sak som jag aldrog trodde om mig själva. Nu blev ni nyfikna va?? Ska jag berätta.....nja.......jo, ni får veta om en liten stund.

I förmiddags var jag iväg till sjukgymnastiken för att träna vattengympa och crosstraining. Men idag blev det ingen crosstraining. Trainern var upptagen när jag kom. Så jag fick äntra löparbandet istället. Nu kommer det =)) JAG JOGGADE UNDER 3 MIN. Säger bara helt otroligt. Är mäkta stolt över mig själva. Det var hur underbart som helst att jogga. Ja, ni såg rätt. Jag tycker att det var underbart. Nästa träning, som är på måndag, kommer jag att skippa crosstrainern. Jag tar löparbandet istället. Jag tycker att det var mycket lindrigare att jogga än att stå på crosstrainern. Kände inte av min astma ett dugg.

I eftermiddag har jag vilat lite. Blir helt slut efter att både ha haft vattengympa och akupunktur på samma dag. När älsklingen kom hem åkte vi och veckohandlade. Skönt att ha det avklarat. Så nu sitter jag här nöjd, mätt och belåten. Till kvällsmat åt vi grilladkyckling, bulgur, grönsallad och tsatziki. Gott gotti gott gott, säger jag bara.

Nu ska jag fortsätta att titta på Stockholm-Arlanda, sen Lyxfällan.

Höres kanske av senare.

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänk bara på att joggingen är mycket mer belastande för kroppen än crosstraining så var försiktig i början så alla leder i knän o fötter hänger med!



Första gången jag joggade (när jag vägde över 90 kg) gick jag ut för hårt och det slutae med en inflammation i foten :S Inte kul.

2009-03-26 @ 21:41:04
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Mari

Emma: Jag lovar att ta det lungt och försiktigt. Vill ju inte överanstränga mig, samt att jag måste ta hänsyn till min reumatism. Har även en knä och hälskada som måste vänja sig vi joggingen. Nästa jogginpass blir inte längre än det jag tog idag.



Kram

2009-03-26 @ 23:59:19
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0