Stora flickor gråter också

Idag har varit en jävulsdag på jobbet. Önskade att jag kunde stannat kvar i sängen, men ack nä....... Det har stressats nutav bara den. Vi har varit en man kort. Varför kan dom inte sätta in extra pesonal då?? Vi som jobbar mår verkligen inget bra av att springa röven av oss.

Dagen på jobbet började verkligen inget bra. Vi sommarvikarier fick en massa skit av en av dom fastanställda. Hon tyckte att vi är slarviga och att våran städning ser för j*vlig ut. Vidare så tycker hon att vi motarbetar varandra och tar mycket längre tid när man hjälps åt på rummen. Jag var den enda av vikarieena som försvarade oss. Så länge som hotellets ägare tillika våran uppdragsgivare inte klagar på oss, så tycker jag att vi gör ett fullgott jobb. Vidare så tycker hon att vi tar alldels för lång tid på rummen när vi städar. Själva så skulle hon klarat av att städa 9 stanna rum på 45 min. Men då är min fråga "Hur f*n hinner man då med bäddning, dammnin, tömming av papperskorgar, städning av toa samt moppning av golven?" Kan någon av er svara på det, för det kan inte jag. Jag tar ett stanna rum på 15 min. Men nu till saken. Efter hennes utfall mot oss så kunde jag inte hålla tårarna tillbaks. Det var så skönt att få ut dem. För hon har absolut ingen anledning att klaga. Gör hon det n¨gon mer gång, så får han visa oss hur jobbet ska skötas om vi nu inte är kapabla till att göra det. Jag kan säga att jag var nära på att packa ihop mina saker och åka hem. För så här vill jag inte ha det på jobbet. Nu är det inget kul att åka dit mera. Det har jag tyckt fram tills idag.

Nu ska jag njuta av en ledig helg. Allt vad jobb heter ska jag lägga bakom mig. Jag ska bara gå och lalla här hemma och inte göra så mycket. Förutom att tvätta och att åka på fest imorgon kväll.

Idag har älsklingen fått sin fyrhjuling som han beställde i månags. Så nu är han i garaget och sätter ihop den. Han (jag också för den delen) är som ett litet barn på julafton. Det kan inte gå fort nog att få ihop den.

Nej, nu ska jag sätta mig tillrätta i soffan och titta på lite friidrott.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0