Jag orkar inte mera

Sitter här och mår jättedåligt, mest psykiskt dålig. Har bråkat med min pappa idag, när han var här på fika. Inget jag ville, men jag kände att nu får det vara nog med hans fasoner. Han tror att han är störst bäst och vackrast och att allt han säger är rätt. Ingen annan har rätt att säga sin åsikt. Gör man det så blir man ovän med honom. Och idag var måttet rågat för mig. Jämnt när vi träffas så ska han gnälla på någon elit idrottare att den är en diva, kan inte utöva sin sport, att den inte borde får utöva sin sport mera osv. Nu kännde jag att jag inte orkade med att höra på hans gnäll mera och sa min åsikt om vad jag tycker om några av dom som han gnäller på. Och då bröt helvetet loss. Han tålde inte att höra min åsikt. Men vad är det för fel att ha skilda åsikter? Jag fattar inte det!! Jag accpeterar hans åsikter men då kan han väl acceptera min åsikter. Jag står för det jag sagt och han står för det han sagt. Så det hela slutade med att han inte vill veta av mig mera och att lika gärna kunde vara död, för alla er emot honom. Men jag är inte emot honom och jag vill ha kvar min pappa i livet länge till. Jag ville bara få fram min sida av det hela. För det är inte så kul att lyssna på gnäll varja gång man träffas, för så har det varit det sista året. Jag har knipit igen och svalt, men idag orkade jag inte det mera. Tycker att det är så trist att det skulle bli så här. Jag har bävat för det hela tiden, för pappa har ett hetsigt humör. Visst vi har varit oense förr och blivit vänner igen. Men det känns annorlunda den här gången på något vis. Kan inte sätta fingre på vad, men något är det.

När pappa och hans fru åkt hem var jag bara tvungen att ringa till min älskling och prata av mig. Under tiden så rann tårarna av mig och det gör dom fortfarande. Jag VILL ha pappa i min närhet. För vem vet hur länge till han har kvar på jorden. Han ska fylla 78 i år och har problem med sitt hjärta. Jag hoppas att pappa har många fina år framför sig tillsammans med sin familj, mig inkluderat. Men nu ligger jag lågt ett tag så att han får lugna ner sig. Jag har bett om försåtelse innan dom åkte hem, men han svarade inte på det. Nu ligger bollen hos honom.

Nej, nu ska jag krypa ner under täcket och tycka synd om mig själva ett tag. Sen blir det mycket bättre det vet jag. Jag är inte långsint. Så ikväll är allt bättre igen även om jag kommer att tänka på det länge och älta det hela fram och tillbaks, för att se vad som kunde gjorts annorlunda.

Kram från lessna lilla mig

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad tråkigt :( Hoppas det ordnar sig med din pappa! Men det tror jag att det gör

2009-02-27 @ 20:55:28
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0