LEDIG!!!!

Hejsan alla goa!!!

Nu har jag och älsklingen en välförtjänt ledighet. Eftersom vi inte fick någon semester tillsammans i simmras, så tar vi igen det nu. Vi kommer att vara lediga i 12 härliga dagar, varav 4 är semesterdagar =)

Idag har vi satt in julgranen och pyntat den. Jag blev så nöjd med reusltatet, till och med älsklingen blev förtjust. Vi har även fått upp allt annat julpynt. Jag har verkligen varit sent ute på den fronten. Har inte haft lust till det innan ;) Eller rättaresagt så är det väl latheten varit framme för mig, somvanligt. Men det är jag i ett nötskal.
Förutom att julpynta så har vi hunnit med att vara sociala. Vi har varit hos min pappa och hans fru. Det blev en god fika, samt att vi bytade julklappar. Dom fick även träffa Roy för första gången. Som vanligt så gör han succsè vart än han kommer. Så vi är en stolt husse och matte. På vägen hem stannade vi till hos älsklingens föräldrar för att "dumpa" av julklapparna.
Kvällen har ängnats åt julpyntning och tvättning. Nu sitter jag i sängen och tar det lungt. Ska snart ta tag i min stickning. Den som jag berättade om för ett tag sen, men inte berättade vad det är. För jag hade ju inte berättat för min svägerska vad jag höll på att göra till den kommande babyn. Nu kan jag berätta att det är en filt, som jag håller på att göra.

Igår var det skolavslutning i kyrkan. Jag tycker att det var en stämmningsfull avslutning. Alla barnen framförde lite sånger med bravur. Det kommer bilder på det senare. Har inte sladden till kameran tillgänglig för tillfället. Alla barnen gick i kortege med faklor från skolan till kyrkan, knapt 1 km. (Jag körde bil dit). Det var så papigt att se på dom när dom kom vandrande. Innan barnen skulle gå till kyrkan så hade dom sin grötfrukost. Det var verkligen smaskigt gott. Sen hade barnen i låg- och mellanstadiet ordnat med en överraskning till lärnrna och fritidspersonalen jag var också medräknad där. Vi fick vars en jättefin uppstammad julstjärna. Det var så gulligt av dem. Jag blev så rörd att jag fick en tår i ögat.
Efter avslutningen så åkte jag till Simrishamn. Somvanligt så skulle jag på vattengympa. Efter det så skulle jag på ett läkarbesök på reumatologen. Förutom en kortisonspruta i vänsteraxlen, så skulle min sjukskrivning förlängas. Nu är jag sjukskriven på 25% 6 månader framåt.
Annars så hände det inte så mycket igår. Vi slappade och tog det lungt.

Nej, nu ska jag ta tag i stickningen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0