Inte så här jag tänkt mig

Det var absolut inte så här jag tänkt mig att ha det på min semester. Vaknade runt hlav 4 i morse, då jag frös så att jag höll på att "dö". Tog tempen och den viade på 39 graders feber. För att få lite mer värme tog jag fram ett extra täcke. Efter ca 30 min lyckades jag somna om igen. Jag vaknade igen kl 6, när älsklingens klocka ringde. Då var jag varmare och frös inte. Jag tog tempen igen och den visade 40 grades feber. Nu började jag tycka synd om mig själva. Förutom febern så mår jag hur bra som helst. Det är det som jag tycker är konstigt.

När älsklingen steg upp tassade jag också ner till köket. Bara för att inta panodil och sen krypa ner under täcket igen. Somnade om, för att vakna strax efter kl 8. Då var jag dyngsur av all febersvett som jag fått ur mig. Gick upp men bara för att försöka få i mig en macka. Bjöd Roy på halva, vilket var väldigt uppskattat av honom.

Jag hade planer för dagen, men dom fick avbokas. Det var ett styrketräningspass med Monali, samt pulkaåkning med älskade lilla Freya. Jag får göra detta en annan gång. Nu koncenterar jag mig på att bli frisk så fort som möjligt.

Kan säga att jag spenderat dagen i sängen och framför TV:n. Nu känner jag hur febern kommer krypande igen, då jag börja frysa och kallsvettas, GRRRRRR......... Vill bli frisk till nyår, då vi är bortbjudna.

Nej, nu ska jag krypa ner under täcket igen och fortsätta titta på TV.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0