Träning

För en stund sen kom jag hem från praktik och träning. När jag körde hem passade jag på att ta en joggingtur i Sandskogen i Ystad. Rundan blev 1,54 km och den tog 11,19 min. Medelhastighetgen var 8:20 min/km. Snitthastighet 7,2 km/timme. Jag är nöjd med tiden, för jag är trots allt nybörjare i löparspåret. När jag kom i mål, kännde jag att jag nog skulle kunnat jogga lite till. Men bättre att börja lungt än att köra sig slut på en gång. Jag får succesivt öka längden och tempot. Någon stans måste man ju börja. Ska bara försöka få något sällskap med mig. Det är ju alltid roligare när man är två, som kan sporra varandra.

Imorse så sa jag att jag absolut inte skulle träna något idag, då jag hade väldigt ont i min vänstra fot. Har fortfarande ont, men kännde inte av det när jag joggade. Det var snarar knäna som smärtade, men det hindrade inte mig =))

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen, sen ut med hunden.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0