Veckans vikt

Idag var det tid att väga sig. Så här ser veckans resultat ut:

Ny vikt: 104,5 kg
Förändring sen förra vägningen: stått still
Total viktnedgång: 8 kg

Jag är jättenöjd med mitt resultat. Har slarvat en hel del den senaste tiden. Har dock inte ätit något godis, utan lite pasta, potatis och bröd. Men jag har kännt att min kropp behövt det. Nu äter jag en fullkornsmacka till frukost och håller mig mätt mycket längre på den än vad jag gör på knäckebröd, som jag ätit tidigare. Till lunch så äter jag de flesta dagarna gårdagens middag, då jag alltid försöker göra så mycket mat att det blir över till dagen efter.
Jag vet att jag behöver dra ner på mina kolhydrater och jag kommer att göra det, men är inte redo just nu. Så länge som jag mår bra och vikten går neråt, så kommer det att slinka ner en och annan kolhydrat. Har börjat fundera på att gå över till GI från LCHF. Får fundera på det ett tag till.

Träningen den fungerar bra. Tränar hos sjukgymnasten två gånger i veckan + att jag försöker att gå en längre promenad varje vecka.

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi är lite i samma sits tror jag. Vet också att jag måste dra ner mer, men det tar emot. Får se hur jag ska göra jag också.. mer GI kanske...Men jag vill ju ta mina sista kilon snabbt... men får väl tåla att det kanske tar ett halvår eller nåt :P

2009-03-20 @ 09:57:50
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0