Måndag

Ny vecka och nya tag. Kan inte precis säga härliga månda, av många anledningar. Det regnar, räkningarna hopar sig, blääää. Men efter regn så kommer solsken, brukar man säga. Så vi får hoppas på att det blir så på alla fronter.

Idag har jag pratat med pappa. Det var 3,5 v senast. Det var då vi blev ovänner, men nu är det glömt och förlåtet. Jag har väntat på att pappa skulle ta första steget och det har han gjort. Jag vet att om jag skulle ha gjort det så skulle det bara ha blivit fel. Det beror på att pappa är väldans tjurig och långsint. För en gångs skull så har det gått över snabbt. Jag hade räknat med att det skulle ta månader innan vi pratade igen. Så härligt att allt har ordnat sig med pappa.

Nu ska jag sätta mig och få koll på räkningarna och se hur mycket som blir över denna månaden. Torligt vis är det så att jag får avbeställa min tid hos frissan. Skulle ha färgat och slingat håret på fredag. Klippningen avbeställer jag inte. Men vad gör man inte för att få pengarn att räcka till. Det får väl bli så att jag köper färg och slingor för hemmabruk. Det blir billigare så. Nåja, jag vet att det finns dom som har det värre ekonomiskt än vad jag har det. Men visst känns det jobbigt att inte kunna unna sig något. Jag vet att det kommer att bli bättre troligtvis redan nästa månad. Men det känns så jobbit att behöva vänta. Tålamod är inte alltid min starkaste sida *skratt*.

Nej, nu ska jag sätta mig och se hur jag kan göra för att få in lite mer pengar. Skulle vara kul om jag kan leva på min sömnad. Det är en stor dröm, som jag nog får spåna vidare på. För varför ska man inte kunna göra det som man tycker är kul och kan och samtidigt tjäna pengar på det. Sen har jag ju mina kosmetika kunskaper. Man kanske skulle kunna förena dessa två intressena. Det tål att tänkas på. Har ni några tips på är ni välkomman att höra av er till mig. Min mail är [email protected] Alla förslag mottages tacksamt.

Nu känner jag hur lite energi kommer til mig. Så nu ska jag ta tillvara på det. Men först så ska jag söka lite jobb och se vart det leder.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0