Jag har bestämt mig

Efter mycket om och men så har jag bestämt mig. I fortsättningen kommer jag att köra en kombination av LCHF och GI. Tycker att jag inte får ut allt som jag vill av enbart LCHF, samt att jag inte blir riktigt mätt. Så from måndag kör jag efter båda. Det gäller till att suga ut gobitarna av de båda.

Visst jag har gått ner 8 kg med LCHF på två månader. Men hela mars så har jag stått still på samma vikt. Det är inte det att jag är missnöjd med resultatet. Jag är jättenöjd. Men nu vill jag komma vidare. Har ju många fler kg att bli av med. Men jag är 8 kg närmre mitt slut mål. Mer än vad jag varit på länge.

Hälsomässigt så mår jag mycket bättre i min mage sen jag började med LCHF, men det kan bli bättre. Det är så att jag har "nervös mage". Det gör att mina tarma i perioder lägger av och maten bara rinner rakt igenom mig. Jag tror också att min ledgångsreumatism blivit bättre av kostomläggningen. Och det är det som är den största hälsovinsten för mig.

Nu ska jag skryta och klappa mig själva på axlen. Jag har inte druckit läsk sen nyårsafton 2007 och inte ätit godis sen nyårsafton 2008. Är jättestolt över mig själva, då jag varit slav under dessa sakerna. Jag blir äns en gång inte sugen på det fast dom i min omgivning smaskar i sig av dessa onyttnigheterna. Har så svårt att fatta att jag klarat av att komma ur mitt missbur, för det är det som det har varit. Tänk er att innan jag slutade tvärt med läsken, så drack jag omkring 2 liter cola/dag. Det kunde lätt slinka ner 3-4 påsar chips/vecka, innan jag slutade med godiset. Nu är det mineralvatten och jordnötter som är min drog. En ack så nyttigare drog än vad jag haft innan.

Nej, nu ska jag sätta mig i soffan och titta lite på TV innan jag går och lägger mig.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0