Bedövad

I morse/förmiddags ringde jag först till reumatologen. Skulle verkligen böhövt få komma till dem. Har fått inflammation i min vänstra axel. Men tyvärr så fanns där inga tider, så jag fick ringa till min vårdcentra. Där fick jag en akut tid. Det blev snabbaryck. Jag ringde dig 9.20 och skulle vara där 9.50. Till saken hör att jag har 3 mil att köra och att jag inte var påklädd. Men det gick galant, jag kom dit 9.45.

Nu sitter jag här med en bedövad vänster axel. Blev sprutad rakt in i leden. Kännde ganska så fort en markant skillnad samt att ömheten blev mindre. Det är iofs inget kul att behöva få en cortoson/bedövnings spruta. Men vad gör man inte för att klara av vardagen. Detta är den sanna baksidan på min sjukdom (ledgångsreunatism). Tur är att jag inte behöver få denna behandlingen speciellt ofta. Det var två år sen senast.

Nu är jag beordrad att ta det lungt resten av dagen. Så det blir ingen städning eller tvättning. Dock måste jag diska och laga middag. Men det är inger som är speciellt ansträngande.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0