Däckad

Igårkväll var jag och älsklingen på handboll. Jag skulle sköta mitt jobb och älsklingen hade fått en fribiljett. Tyvärr så kunde vi inte stanna tills matchen slutade. Jag blev sjuk. Frös som bara den, fast ja hade mina ytterkläder på mig.
När vi kom hem tog jag tempen, den visad på 41,3 grader. Inte konstigt att jag frös. Jag fick bytt om till nattpyjamas och dubbla par strumpor och tog fram ett extra täcke. Kröp sen ner under täckena för att få värme. Tror nog att hela sängen vibrerade som jag låg och skakade.
Vaknade vid två tiden inatt av att jag hade fått upp värmen. Så jag tog av mitt extra täcke för att inte bli kokt. När klockan ringde för älsklingen vi 6 tiden imorse, tog jag tempen igen. Den visade på 41,2 grader. Alltså inte mycket bättre än igårkväll. 7,30 ringde min klocka. Jag fick verkligen kämpa för att ta mig ur sängen. Förutom att jag var darrig i benen så bultade mitt huvud så att det kunde sprängas. 08,15 var jag tvungen att bege mig hemifrån. Hade en viktig läkartid att passa i Simrishamn. Skulle till min rematolog för att diskutera min medicinering. Vi kom fram till att jag skulle återgå till min gamla medicinering, som jag slutade med för 8 månader sen. Direkt efter läkarbesöket åkte jag hem och kröp ner i sängen igen. Där har jag sen legat det mesta av dagen.
Tidigare ikväll när jag tog tempen hade den sjunkit till 39 grader, men nu känner jag att den är på gång uppåt igen. Sitter i soffan under täcket och fryser.

Tror nog att jag bara ska se klart på Landskampen, sen gå och lägga mig.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0