Underbar dag

Vilken underbar dag det varit idag. Men tyvärr så har jag inte kunnat njuta av den som jag velat. Skulle ha varit ute i trädgården och klippt ner hallonen. Tyvärr så satte min värk stopp för trädgårdsarbetet. Synden straffar sig själva. Jag var ute och arbetade i trädgården igår och det har satt sina spår idag. Jag har fått ont i mina händer och handleder. Ja, ja jag vet ju att detta är baksidan med min ledgångsreumatism. Jag har inte bett om att få bli sjuk, men kan inte göra något åt det. Nu är det som det är. Jag vet att det kommer att bli bättre i morgon eller övermorgon.

I eftermiddags var jag och besiktigade vår ena bil. Vi hade våra aningar om att den inte skulle gå igenon. Älsklingen min trodde att det skulle anmärkas på någon av styrlederna, men det gjorde det inte. Tyärr så gick bilen inte igenom, avgas värdet var rent för högt. Så nu ska älsklinge försöka lokalisera vad det kan vara som orsakar det problemet. Kan han inte själva fixa det, så får vi vara så snälla att lämna in bilen på verkstad =(

Innan jag åkte iväg till besiktningen så ringde min mobil. Det var från företaget som jag var på anställningsintervju hos för ett tag sen. Dom vill att jag ska komma på en andra intervju. Den belv inbokad tills imorgon förmiddag. Så kl 10 ska jag vara på topp och marknadsföra mig själva på bästa sätt. Jag vill så gärna ha det här sommarjobbet.

Det blir ytterligare en tur till Ystad för mig imorgon eftermiddag. Då ska hunden till vetrinären. Han ser ut att ha fått någon form av hudirritation vid sitt underliv. Han slickar sig där för jämnan, den stackaren. Vi får hoppas på att det inte är något farligt. Jag tror inte det. Kan ju tänka mig att det inte är så kul för Roy att ha klådan.

Nej, nu ska jag sätta mig och fortsätta med min stickning. Håller på med en filt till en ny liten familjemedlem som beräknar att komma i mitten av juli. Nej, det är tyvärr inte jag som är gravid. Det är min underbara svägerska som ska ha smått.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0