Irriterad

Var för en stund sen på Bo Ohlsson för att handla planterings jod. Dom sålde en säck på 50 liter för 10 kr. Otroligt billigt. Så jag fyllde bagaget med 10 säckar. Kan säga att det var en lång ringlande kö med bilar till jorden. Alla stod snällt och väntade på sin tur i kön utom en bil med två medelålders damer i. Dom skulle tränga sig till vilket pris som helst. Den ena damen ställde sig framför bilen, som var framför mig, och bankade på dennes motorhuv. Hon tyckte att det var för jävligt att han inte släppt in dom i kön. Där ränn bägaren över för mig. Jag rullande ner min ruta och sa att kön är där bak, vilket inte accepterades. Till på köpet så hade dom inte varit inne och betalt för jorden innan dom började tränga sig. Det slutade med att damerna gick och betalade, sen bar dom jorden, en bra bit, och sen körde dom iväg.

Jag tycker att det är ohövligt att tränga sig, när man ser att det är en lång kö. Men här är det inget ovanligt att äldre tror att dom kan göra precis som dom vill. Man blir bara så IRRITERAD när männsikor inte kan följa "reglerna". Vi stod alla i kön för en anledning. Dessa damerna vari inte dom ända som trängde sig. En pensionärs dam gjorde precis likadant, men hon körde förbi kön och ställde sig först.

Ja, ja gjort är gjort. Men jag tyckr fortfarande att det är ohövligt att tränga sig. Bara för att man är äldre så ska man inte tro att man har rätt till att göra precis som man vill. Jag trodde att äldre före gick med gott exempel för oss yngre. Som dom beter sig vill dom ju inte att vi yngre ska göra. För gör vi så blir det ett JÄVLA liv.

Så nu har jag fått avreagera mig. Nu känns det lite bättre.

Kram

Kommentarer
Postat av: Daisy

Men är det inte typiskt att det är äldre damer som tränger sig.Det är likadant på bussarna här i Stockholm. Jag blir skogstokig. Eller rättare sagt, nuförtiden så har jag lärt mig att inte bli irriterad på sådant jag inte kan påverka. Men jag brukar säga ifrån. Eller låtsas halta, då blir de lite generade...

hahah

KRAM

2011-04-06 @ 13:03:06
URL: http://daisyspekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0