Sista dagen :(

Jepp, idag är det min sista semesterdag =( Den här veckan har gått rent för fort. Skulle kunna vara ledig i en vecka till. Jag har verkligen njutit av min ledighet, samtidigt som jag saknat min resa så otroligt. Men jag vet att den kommer att bli av vid ett senare tillfälle. Ja, denna veckan har jag passat på att lata mig och träna. Jag/vi har även varit på en 75 års uppvaktning. Det har även blivit fika med underbara vänner. Här kommer en lite mer detaljerad uppdatering av veckan.

Måndag
Första semesterdagen. Passade på att sova länge och bara njuta av dagen. Det blev inget gjort här hemma, då jag var på vift en del av dagen. Jag var en sväng till Skurup för att hämta hem lite saker som jag hade köpt, bla en sittvagn åt älskade Freya. Jag hade även köpt ett bollhav åt henne. På seneftermiddagen vart den ett styrketräningspass. Verkligen välbehövligt. Resten av dagen var slapp.

Tisdag
Då hade jag ett inbokat vattengympa pass på förmiddagen. Så härligt det var att få glida ner i det varma vattent. När jag var klar med gympan, så såg jag att jag hade fått ett SMS från min optiker. Mina glasögon var klara. Så nu styrde jag kosan från Simrishamn till Ystad. När jag ändå var i Ystad, så passade jag på att gå en sväng på stan. Inhandlade inget mer än en Kaffelatte. När jag kom hem drog jag igång tvättmaskinen. Insåg att vi behövde lite rena kläder.

Onsdag
Spenderade största delen av dagen i bilen. Då vi åkte ca 18 mil (enkel väg) för att fira en väldigt go vän på hans 75 årsdag. Så det blev inte så mycket mer gjort denna dagen. Min goa älskling hade tagit semester denna dagen.

Torsdag
Jag hade bjudit hem Thina, Fredirka och Freya på fika. Det blev några härliga timmar, med massor av skitsnack och skratt. Vi tog även lång promenad. Nu fick Freya chans att prova sin nya vagn och jag fick äran att vara "förare". När alla gett sig hemåt igen, passade jag på att ta mig en eftermiddagslur, första för denna veckan. Ack så skönt det var. Jag kände att jag behövde vara utvilad för boxpasset på kvällen. Veckans svettigaste aktivitet utan att överdriva. Men fy f*n så underbar skönt det var. Jag var lagom mör när jag kom hem. Det var knappt så att jag orkade att ta mig till duschen. Slocknade som en nerklubbad säl.

Fredag
Idag har min älskling haft semester igen. Vi har varit i Ystad, där jag införskaffade mig en ny BH. Kännde att jag behövde en i rätt storlek, då de flesta som jag har är rent förstora. Vi tog en lunchfika på Espresso House. Efter det åkte vi och handlade lite färg. Vi har stora planer på att måla om köksluckorna. Efter det åkte vi vidare till brädgården. Där skulle det inhandlas material till ett plank, som vi ska ha runt soptunnorna. Hemma igen drog jag igång tvättmaskinen. När den var klar åkte älsklingen på fotbollsträning och jag åkte och gjorde veckohandlingen. Nu sitter jag och njuter av kvällen och tittar på Idol. Jag stickr också mellan varven.

Ja, detta är i grova drag vad jag gjort under min semester. Jo, det glömde jag. I onsdags när vi kom hem, så låg det ett brev till mig från sjukhuset i Kristianstad. Det var en kallelse till en operation av min livmoder. Denna kommer att ske den 9 nov. Tiden har jag inte fått ännu. Den får jag dagen innan operationen. Då ska jag ringa till sjukhuset. Hoppas bara inte att man får den första tiden på morgonen. Den brukar vara runt kl 7. Nu ska jag bara försöka hitta någon som kan vara chaufför för mig den dagen. Då min älskling inte är så intresserad av att ta semeter. Ja, jag vet att det kommer att ordna sig.

Nej, nu ska jag fortsätta njuta av kvällen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0