Ont

Idag har jag jäkla ont i min vänstra axel. Det beror bla på att jag har fått en inflammation i den och två sprutor med kortison. Så förhoppningsvis så ska jag vara ok igen inom ett par dagar. Det är absolut inget kul att ha svårt för att röra på hela vänstra armen.

Nu har jag bestämt mig för vilken praktikplats jag ska vara på. Det har varit ett väldigt velande fram och tillbaks. Båda ställena var väldigt intressanta. Men det slutgiltiga beslutet har fallít på Alléskolan i Skurup. Där kommer jag att hjälpa till med elever från förskoleklass till tredjeklassare. Det är en liten skola med 190 elever. Det var mycket det som gjorde att jag valde den skolan. Men det var absolut inget fel på Mackleanskolan. Jag könnde mycket för de tilltänkta arbetsuppgifterna där. Men jag tror att det är den för stimmig miljö för mig. På skolan gå det 570 elever. Jag skulle bla hjälpa till med skolcafét och vara ett "vakande" öga i skolmatsalen.

Visst känns det jobbigt att ringa och ge ett negatvit besked. Men det är ju trots allt jag som ska känna att det känns bra. Och det gör jag med valet som jag gjort. NU väntar jag bara besked på när jag ska börja. Det blir antagligen den 1 eller 5 oktober.

 
Så här se jag ut idag. Ska snart sminka mig. Det ska bli gjort innan jag åker till Helsingborg för att se på handboll.

Nej, nu ska jag ta tag i middagslagningen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0