Vinterland

Som ni säkert märkte så tog jag en datorfri dag igår. Det var riktigt skönt att inte sitta vid datorn något. Så här kommer en liten uppdatering på vad som hänt sen jag skrev senast.

Igår morse så skulle jag till tandhygenisten. Ville inte men det liksom behövdes. Men innan jag gick dit så ringde jag till min praktik. Jag ville höra hur det såg ut på snöfronten där. Så efter lite pratande kom vi fram till att jag skulle stanna hemma, (det blev en semsterdag), för här i Tomelilla så vräkte snön ner. Sen var det bara till att klä på sig och traska iväg till tandläkaren. Besöket gick fort, jag hade nästan ingen tandsten. Men det blev tagit tandavgjutning på mig. För nu vet jag varför jag vaknar med huvudvärk varje dag. Jag ligger och gnisslar tänder natten igenon ;/ Så nu ska jag få en betskena. Hade jag inte haft mitt friskvådrsavtal så hade en sådan kostat mig 3000 kr, suck.
Väl hemma igen så gick jag och vilade en stund. Sen tog jag itu med städningen av toaletterna. Så nu är dom glänsande och fina. Sen var det bara till att klä på sig igen för att gå ut med Roy och efter det skotta fram garage infaretn. Det tog mig sådär omkrin 45 min. Men ack vad skönt det var att sen komma in iden goa värmen. Kvällen spenderade jag i Ystad. Det var tid för handboll igen. Men denna gången var det inget kul att vara på matchen. Vi förlorade så det visslade om det. Men visst man kan inte vara på topp alltid, fast alla andra tycker så. Nu kommer snart ett välförtänt uppehåll för spelarna. Då gäller det till att ladda batterierna igen.

Idag har vi varit och klippt oss. Efter det så åkte vi till Ystad för att införskaffa de sista julklapparna. Min vi hittade inte alla där. På vägen hem åkte vi inom till älsklingens föräldrar. Där blev vi bjudna på lite fika och nybakta pepparkakor. Vi fick även med oss hem julkort till djuren och några skvallertidningar. Innan vi kom hem var vi på Bo Ohlsson och handlade de sista klapparna. Så nu har jag en hel hop att slå in. Hemma igen gick jag ut med Roy och älsklingen började att ta itu med skottningen. När Roy och jag kom hem igen så hjälpte jag till med skottningen. Roy han sprang mest omkrig och lekte i snön. Han älskar verkligen att vara ute och leka.

Jag tror inte att jag överdriver om jag säger att det har minst kommit 20 cm snö det sista dygnet. Det känns så juligt och härligt. Visst jag kan erkänna att jag inte gillar att köra bil när det är snö. Men det är så mycket annat som uppvägen den obehagskännslan. Det är ju jättehärligt att bara vara ute och njuta av den härliga snön och sedan få gå in och dricka en härligt varm kopp med choklad.

Nej, nu ska jag ta tag i julklappsinslagningen. Men först bjuder jag på lita bilder fårn ett snöigt Tomelilla.

Kram


Roy myser på "gräsmattan"


Tagit bilden från vårat sovrummsfönster


Också från sovrummet


Från TV-rummet


Från köket. Baksidan av våran trädgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0