Tvätt, tvätt och åter tvätt

Jag tycker att jag inte gjort något annat än att tvätta den senaste tiden. Fast vi bara är två i hushållet så blir det en hel del tvätt på en vecka. Nu börjar jag se slutet på den stora högen med smutstvätt. Nu ska bara den rena tvätten hoppa en på sina platser i garderober och byråer.
Förutom att tvätta idag så har vi börjat förbereda för morgondagen. Det har inhandlats mat, dryck och godis. Städningen har vi också påbörjat, nu är det inte mycket kvara som ska städas imorgon. Men det tar vi då och inte nu.

Förutom att titta på TV, så sitter jag och lyssnar på en snarkande katt. Hon är så gullig när hon ligger och sover. Men vilken katt är inte det??!! Älsklingen har precis askat ur pannan och fyllt på pelletsförådet, så snart är det varmt i huset igen ;) Nej, kallat har vi inte, men för tillfället så har vi kört med elvärme och det är inte billigt.

Annars så har det inte hänt så mycket sen jag skrev här i måndags. Livet går på i sin vanliga lunk, på gott och ont. Just nu är det mest på gott. Det är så härligt att ha semester. Ingen av oss fattar hur det ska bli att gå till jobbet på måndag. Men den dagen den sorgen. Vi ska bara njuta av de kvarvarande semesterdagarna.

Nej, nu ska jag fortsätta hänga in tvätt i garderoben samt titta på TV.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0