Vilken jävla dag

Gårdagen var hur jävlig som helst. En dag som jag/vi vill glömma helt och hållet. Men visst så fanns det ett litet glädje ämne. Jag börjar med det. Kl 10 skulle jag vara på en andra anställningsintervju på sommarjobbet som jag sökt. Jag kännde att det gick jättebra. Nu hoppas jag verkligen att jag får detta jobbet, jag VILL ha det. Någon gång nästa vecka kommer jag att få besked om jobbet är mitt. Det SKA helt enket vara MITT.

När jag körde hem från Ystad så ringde min älskling. Han ville ha tetfonnummret till vårdcentralen. Han har gått och haft ont i ryggen ett tag och nu kände han att det började bli ohållbart. Jag bad honom höra av sig när han ringt och fått en läkartid, så att jag visste. Han hörde inte av sig, utan jag ringde upp honom. Då berättade han att han sagt till VC att han hade förutom ont på vänster sida i ryggen, även stickningar ut i bröstet. VC ville inte ta emot honom utan dom ville att han skulle direkt till sjukhuset. Älsklingen min tyckte att någon från jobbet kunde köra för honom, men ack nä, det gick inte. VC var rädda för att det kunde vara en hjärtinfarkt, så dom skickade dit en ambulans. När jag fick höra det slängde jag mig och hunden i bilen och körde iväg till sjukhuset. Nu visade det sig inte vara något fel på hjärtat. Smärtan i ryggen var sträckta muskler och muskelinflammation. Han har även förhöjt blodtryck och förhöjd puls. En lättnande suck från oss båda.

Under tiden som äsklingen låg på akuten var jag till djursjukhuset i Ystad med Roy. Han har fått problem med intensiv klåda runt sitt underliv. Hade vi väntat med läkarbesöket var det stor risk att Roy slickat hål på pungen. Detta hade resulterat i ett svårläkt sår. När han ändå var till läkaren fick vi hans klor klippta. Vi får inte lov att göra det för honom. Rör inte mina tassar och klor, sägen han med en ilsken min. Läkarbesöket slutade förutom med klippta klor, med en tratt runt huvudet och införskaffning av special shampo, special kam och en sprayflaska med essensiella oljor. Hans hudproblem beror på brist av dessa oljor. När vi var klara åkte jag till mina svärföräldrar och frågade om dom kunde passa Roy, så att jag kunde åka till sjukhuset igen. Dom ställde upp, fast att dom var barnvakt åt barnbarnet.

Nu var jag tillbaks på sjukhuset. Klockan var då runt 14.30 Min älskling hade inte ätit något sen frukosten kl 9, så jag gick ut till kaffeterian och handlade lite fika åt oss. Runt 15.30 fick vi åka hem =) Vi hämtade Roy och pratade lite med svärisarna, sen for vi hem. Älsklingen vilade lite och jag satte mig vid TV:n.

Idag har älsklingen varit hemma och vilat sig, men i morgon är han tillbaks på jobbet igen.

Nu kännsallt bra igen och vi hoppas att det så förblir.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0