Sårad

Känner mig så sårad just nu och det är min sambo som sårat mig. Han tror att han vet bäst vad som är bra för mig att dricka och äta. Som ikväll när jag hällde upp ett glas med läsk. Då säger han: "ska du verkligen dircka allt det. Du kommer att trilla dit igen och bli tjock och då var ju operationen onödig."
Nu är det inte så att jag dricker läsk dagligen. Dicker max ett glas i veckan och det tycker jag är helt ok. Jag vet att jag inte kommer att trilla dit och bli tjock igen. Vill absolut inte vara tjock något mera. Men ibland tycker jag att man ska få unna sig något gott, för annars så är det inte kul att vara nyttig och hälsosam resten av tiden.
Hade han nu bara sagt sin plumpa kommentar med ett vänligt tonläge, så hade jag kanske inte blivit så sårad som jag blev. Det slutade med att jag gick ner i köket och tog ett glas vatten istället. Så nu står läsken där och den kommer att bli uthälld. Att han inte kan unna mig lite lyx. Jag kanske skulle fälla någon kommentar när han vill drick öl. Då kan han få känna på hur det känns.

Nu ska jag försöka lägga detta bakom mig och försöka njuta av resten av kvällen. Det tjänar ju inget till att sitta och sura hela kvällen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår att du känner dig sårad, Mari! Det var inte snällt sagt. Styrkekramar från mig!



/Eva

2010-12-18 @ 14:06:34
Postat av: anna

Din sambo uttryckte sig verkligen illa!!Visst ska man unna sig lite då och då.Oavsett läsken eller ej så skall han älska dig som den person du är!!

2010-12-18 @ 14:56:08
Postat av: Mari

SV: Tack Eva och Anna för er omtanke. Visst uttryckte han sig illa. Jag vet att han innerst inne inte vill vara "taskig" och att han menar väl. Nu får han skärpa till sig och verkligen visa att han bryr sig om mig.



Kram

2010-12-18 @ 16:21:26
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

Men fy :( så säger man bara inte :( ett glas läsk är inte farligt, värre om du hade druckit flera flaskor om dagen!

2010-12-18 @ 20:46:32
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0