Bytt

Idag har jag bytt arbetsuppgift. Jag är inte på städet mera. Nu är jag i en liten jourbutik och kiosk. Detta tycker jag passar mig mycket bättre än att städa. Städning är inte min stora passion. Sköter jag mina kort rätt så kan detta bli en fast tjänst. Tänk vad underbart det skulle vara. Jag har aldrig haft en fast tjänst, bara gått på vikariat eller eller tillfälliga tjänster vid arbetstoppar. Idag när jag kom hem, så såg jag att min lilla kise på något sätt lyckats få av sig sin tratt. Hon låg på sin klös och såg väldigt stolt ut, den lilla busan. Mattes busiga lilla kise. Hon talar verkligen om att nu räcker det med tratten, jag kan klara mig utan den =) Nu sitter jag i soffan och är helt slut. Mina fötter värker och huvudet dunkar. Det är väl inte så konstigt. Jag har mer eller mindre stått eller gått idag (ca 15000 steg). Huvudvärken beror väl på all information som stoppats in i mitt stackars huvud idag. Ja, ja den kommer väl att gå över någon dag. Nej, nu ska jag fortsätta med slappandet. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0