KLAR!!!

Äntligen är tentan klar och inlämnad. Kan säga att jag är helt slut i roten och resten av kroppen för den delen också. Det tar verkligen på en att tenta och då kvittar det hur väl förberedd man än är. När man sen gör en hemtenta så ställs det ännu högre krav på en än när man skriver en tente i aulan. På hemtentan får man ju använda alla tänkbara hjälpmedel. Men tror inte att det är lättare för det, snarare tvärt om. Läraren föreöker verkligen att spetsa till frågorna ett vara extra.

Jag tror att på en hemtenta så krävs det att man kan analysera och bryta ner ännu mer än på en vanlig tenta. På denna tentan skulle jag leta uppen aktuell artikel om bonusar inom bankväsendet. Denna artikel skulle sen anylyseras och sen föeöka få in begrepp hämtade ur kurslitteraturen. Man skulle motivera det man använde från litteraturen och varför man använt det. Detta för att visa upp sin förståelse för det begrepp man valt. Kan säga att på den uppgiften körde jag ordentligt, då jag är urkass på att analysera texter. Något jag måste träna på.

Nej, nu ska jag äta lunch för att sen gå ut med Roy en sväng.

Kram

Kommentarer
Postat av: Daisy

Duktig du är. GRATTIS t att tentan är klar. Man känner sig så nöjd! Ha nu en skön helg kram

2011-03-31 @ 21:31:25
URL: http://daisyspekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0