Många tankar

Just nu är det många tankar och frågor som snurrar runt i mitt huvud. Det är så mycket som jag undara över och vill ha svar på. Troligtvis så får jag det på måndag när jag ska på besök till läkaren som opererade mig. Min älskade sambo ska också med. För jag tror säker att han har en del som han vill ha svar på. En viktig fråga för mig att få svar på är om det går att operera äggledarna, så att det blir en passage i dem igen. För jag vet att dom funkade hur bra som helst för 8 år sen.
Skulle vi nu inte få någor positiva svar på måndag, så får vi försöka lägga utökningen av familje bakom oss. Det kommer inte att bli lätt, men det måste gå. Iställlet så kommer jag att lägga allt fokus på min vikt, träning och framförallt min familj. Men ännu så ska jag inte måla fan på väggen. Fram till läkarbesöket så ska jag försöka vara positiv. Tur att jag har mina älskade katter och älsklings hunden att gosa med. Ja, jag har min älskade sambo också. Han är klippan i mitt liv. Han finns där i med och motgång och det ska ha ha en stor eloge för. För jag är inte alltid den lättaste att leva med. Men vem är det?? Alla så har vi fel och brister. Ingen är perfekt, så är det bara. Fast visst så vill man vara den där perfekta felfria männinskan, lite då och då. Jag vill det, men ibland är det så befriande att visa upp sitt rätta jag och rämna fasaden.

Nu till något annat mer kul.

Igår var jag barnvakt ett par timmar åt älskade lilla Freya. Alltid lika kul att få vara med henne. Vi tog oss en härlig promenad och avslutade den med en fika på Bullen och Bönan. Lillan somnade skönt under promenaden. Så då passade jag på att ta en sväng inom Bo Ohlsson. Behöve göra lite shopping av pysselsaker till julkorten, som jag ska göra.
Lite senare på eftermiddagen tog jag och Roy en snabb promenad i regnet och blåsten. Visst var det skönt när vi kom hem igen, men inte under själva promenaden. Kvällen tillbringades i soffan med härlig avkoppling tillsammans med mina älsklingar.

Idag har jag varit på en härlig fika hos en underbar väninna. Tack Thina för en trevlig stund. Det är så skönt att veta att du finns där för mig, nu när jag är en aning nere. Kul att jag kunde ställa upp och passa lillgubben, när du akut fick rycka ut. På vägen hem handlade jag hem en "räkbomb" till kvällsmaten. Det blev även en tur till banken. Behövde byta ut mitt VISA kord, då det strular en del. I eftermiddag var min svägerska in om och lämnade mitt täcke och mina kuddar som tvättat åt mig. Tack snälla du, för att du hjälpte mig.
I eftermiddags tog Roy och jag en långpromenad på ca 4 km och den tog ca 33 min i mycket motvind.

Nej, nu ska jag titta på IDOL.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0