Både bra och dåligt

Ja, så gick operationen igår. Läkarna lyckades att få bort missbildningen/skiljeväggen i min livmoder. Detta har jag velat få gjort i 15 år. Men tyvärr så gick det inte så bra när äggledarna skulle spolats. De är helt igen korkade. Ingen kontrastsvätska kunde passera. När jag fick höra detta vart det som ett slag i ansiktet. Nu får vi leva med våran barnlöshet. Visst har jag innerst inne vetat att vi troligen aldrig skulle få uppleva att få barn på naturligväg. Visst finns det provrörsbefruktning, men där har jag passerat ålderssträcket för att få betalt via landstinget. Och som det ser ut nu så har vi inte ekonomi till att betala själva. Vi får sätta oss och diskutera hur vi kommer att gå vidare, men först ska vi boka in ett nytt besök till läkaren som operarade mig. Detta för att min älskling ska få den informationen som jag fick igår, samt att diskutera om det kan göras något åt äggledarna.

Till att ha blivit operarad igår, så mår jag hyffsat idag. Har lite ont i snittet under navlen, men annars ingen annan smärta. Visst är jag trött, men det är ju inte så konstigt då jag blev nedsövd. Kommer att vara hemma till och med måndag, för att "kurera" mig ordentligt. Vill inte riskera något.
Jag har verkligen snälla arbetskamrater. Fick ett SMS från dem idag, där de undrade hur operationen gått och hur jag mår. Det är ren omtänksamhet från dem.

Nej, nu ska jag snart stänga ner datorn och dra mig mot sängen.

Kram och natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0