Kommit igång

Jag skulle ha skrivit här igår. Men dator fanskapet hängde sig, så jag blev så irriterad att jag höll på att slänga den i väggen.

Det blev ingen styrketräning för mig igår. Det var för fint väder att göra någon inomhus träning. Istället tog jag en rask skogspromenad. Rundan var 2,7 km och tog ca 24 min. Det blev ca 5000 steg tagna. Medelhastigheten var 6,8 km/h och jag blev 253,2 kcal fattigare =)
Det var hur skönt som helst att gå i skogen. När jag kom hem var det svettigt och flåsigt värre. SÅ skönt det var att ställa sig i duschen. Annars så blev det inte mycket annan träning för mig igår. Jag fick ihop ca 10000 steg på min vardagsmotion.

I eftemiddag/kväll blir det jogging/promenad. Detta kommer jag att göra när älsklingen min är på fotbollsträning. Mitt sällskap blir en av föräldrarna till barnen som ska träna. Alltid kul att få sällskap, det blir så mycket enklare och roligare att träna då.

De sista veckorna så har jag varit väldigt slarvig med min mat och det har jag sett på vågen. Det har inte varit någon bra viktnedgång. Nu blir det hårda bullar. Jag ska äta nyttigt och skriva upp hur många kcal min mat innehåller. Det är iofs inte all mat som jag kan ha koll på, men då får det uppskattas hur många kcal det innehåller. En dag i veckan ska jag få unna mig något utöver det nyttiga, för annars så blir det tråkigt.
Jag ska försöka att hålla mig till GI-mat, då den inte innehåller så mycket av det som jag redan vet att jag ska hålla mig borta från. Tex vittmjöl, pasta, potatis, ris mm. Detta ska bytas ut mot fullkorn, förutom potatisen.

Nej, nu ska jg se till att göra lite nytta på min praktik.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0