Hur ska jag skärpa mig???

Jag skäms så att jag inte kan skärpa mig, med mitt bloggande. Snälla kan ni ge mig bra tip på hur jag ska få motivationen till baks. Det är väl så att jag tycker att det inte händer så mycket, som jag tycker att det är värt att skriva om. Jag tycker att den ena dagen är den andra lik. Men säkert så är det alltid någon skillnad på dagarna. Fast det är JAG som har fastnat i ett ekorrhjul.

Nu är det en vecka sen jag skrev senast. Ja, vad har då hänt under denna veckan??  Faktiskt så har det inte hänt så mycket. Det var iofs "bara" en 3 dagars praktikvecka. Det har varit härligt att vara långledig. Vi (jag och älsklingen) har inte gjort så mycket av ledigheten. I torsdags var vi och gosade med våra guddotter. Det är alltid lika kul att träffa henne.

Jag hade också vägning i torsdags. Det var en lite retfull väning. Tyvärr så saknades det 1 hg till 20 kg's sträcket. Men det kommer jag att ha passerat till nästa vägning. Nu väger jag 84,7 kg, alltså 19,9 kg mindre sen den 5 feb. Jag är väldigt glad över min viktnedgång. I morgon kommer jag att ta mina mått.

I lördags kväll var jag på handbollsfest. Det var avtackning av spelare och ledare som tyvärr lämnar laget. Det var en mycket trevlig kväll, med god mat och underbart sällskap. Älsklingen min fick vara chauför åt mig. Han valde att inte vara med på festen. Visst var det trist att inte ha honom med sig, men ibland är det skönt att få roa sig på egen hand.

Igår chockade jag både mig och kroppen ;) Jag vaknade kl 7 och kunde för allt i världen inte somna om. Så när älsklinge steg upp kl 8 gjorde jag detsamma. Kl 9 skulle älsklingen vara i Köpingebro för en fotbollsmatch. Jag följde med honom. Så när killarna hade uppvärning och pepptalk tog jeg en 2,6 kg jogging/promenad runda. Rundan tog mig ca 23 min, vilket jag tycker är en hyfsad tid. Då jag absolut inte är någon van joggare.

Idag har jag trots noll mtivation gjort ett styrketräningpass på 50 min. Detta gjorde jag tillsammans med en väninna. Jag tycker att det alltid är lättare att träna när man är två eller fler som gör det tillsammans. för mig så höjer det min motivation under träningen. Jag var även duktig som tog cyklen till träningen. Det tillhör inte vanligheten, men nu kommer det att bli en vana =))

Nu sitter jag i soffan och känner hur mör min kropp är. Alltså mör på ett "skönt" sätt. Men imorgon kommer det nog att kännas annorlunda. Då kommer jag säkert att ha träningsvärk.

Nej, nu ska jag titta på CSI, sen är det sängen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0