Nedåt

Idag är det två veckor sedan jag blev opererad. Jag tycker att tiden har gått väldigt fort. Bättre det än att dagarna segar sig fram.

Imorse så ställde jag mig på vågen för att kolla hur det gått.
Start vikt (för 2 v sen): 99,6 kg
Nuvarande vikt: 94,6 kg
Förändring: - 5 kg
Start BMI: 36,58
Nuvarande BMI: 34,75
Förändring: 1.83

Jag är hur glad som helst över resultatet. Sen jag började med pulver dryckerna så har jag gått ner 10 kg på 4 veckor. Jag lovar att det både syns och känns. Alla mina byxor är förstora, dom behövs sys in lite här och där. Tröjor som suttit tajt innan sitter jättebra nu. Det känns helt underbart på alla plan i mitt liv just nu. Jag måt bättre än vad jag gjort på länge. Jag rör mig också mycket mer än vad jag gjort innan. Är i stort sätt te och stavgår varje dag. För det mesta så gör jag det tillsammans med älsklingen och Roy. Visst det går kanske inte så fort, men det spelar ingen roll. Jag försöker någon gång i veckan att ta en snabb promenad med stavarna. Igår var senaste dagen jag gjorde det. Det var hur härlig som helst. Solen sken och jag njöt, fast tempot var snabbt.

Igår förmiddags var jag hemma hos en fd arbetskamrat. Vi tog en kaffe tillsammans. Jag kan ju inte ta något tilltugg till, men vad gör det. Vi hade det hur trevligt som helst och fick avhandlat allt det som hänt sen sist vi träffades. Det blir inte så ofta, då han jobbar till och från och jag har min praktik. Idag ska jag träffa en annan fd arbetskamrat. Vi ska till Bullen & Bönan och ta en kaffe. Ser verkligen fram emot det. Det var också länge sedan sen vi träffades.

Nej, nu ska jag gå och gör mig redo för "fikan".

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0