Från helt underbar till helt kass

Ja, så var svängningen på min dag igår. Dagen började med en härlig långpromenad med Monali och Thina. Efter promenaden gick vi hem till mig för att ta en kaffe. Monali har precis som jag gjort en gastric bypass. Det var första gången som vi träffades. Även väldigt kul att ha någon att "jämföra" med, samt att ställa frågor till. Vi kommer till att träffas fler gånger. Tack tjejer för en helt underbar förmiddag.

På eftermiddagen tog jag det lungt. Satt och sydde lite på en doptavla. Men efter den långa förmiddagspromenaden så var det skönt att ta det lungt. När älsklingen kom hem satt jag och gjorde mig iordning. Jag skulle på handboll lite senare. Jag har alltid tyckt att det är kul att hjälpa till på handbollen, men igår fick det en vändning. När matchen är slut, så har jag till uppgift att se till att publiken inte går ner på planen. Det har alltid funkat bra, men igår gick det snett. Där var en man på 80 år som skulle ner till vilket pris som helst. Jag försökte förklara att jag har mina regler att gå efter. Han har alltid annars respekterat dem. Men igår blev han som förbytt. Han satte igång att hota mig. Släppte jag inte ner honom så skulle det hända mig något. Detta trodde jag verkligen inte om honom. Han har alltid varit så snäll och vänlig mot mig. Jag blev väldigt ledsen över det hela. Att man ska behöva uppleva något sådant. Nu vet jag att den här mannen är hedersmedlem i klubben och han tillhör socioten i Ystad. Men bara för att han gör det, så ska han fan inte särbehandlas. Han får precis som alla andra respektera reglerna som finns. Regler är till för att följas vare sig man är #fin i kanten" eller en helt vanlig Svensson. Nu försöker jag att skaka av mig händelsen. Han är absolut inte värd att lägga någon energi på.

Nu till dagen. Idag har jag varit och fått välbehövlig akupunktur. Började att bli öm och stel i nacke och axlar. Det var så avslappnande att jag somnade. Det är väl vad jag gjort idag förutom att sy på doptavlan. Ja, det har blivit en långpromenad tillsammans med Roy och älsklingen. Alltid lika kul att vara ute och gå med dem. Nu sitter jag och slappar framför TV:n. Men snart tar jag tag i tavlan igen.

Nej, nu har jag inget mer att skriv här för denna gången.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0