Svacka

Fy på mig. Jag har kommit in i en svacka med dåliga vanor. Blir lite för mycket av det goda (snask). Tror nog att det beror på att jag är krasslig, samt har kommit i lite psykisk obalans. Det är inte bara min viktnedgång som spökar, utan en hel del annat, som jag inte vill gå in på här. Bruka komma i denna obalansen då och då, så det är inget ovanligt. Det tar mig upp till en månad innan jag är i balans igen. Det viktigaste för mig är att tänka positivt och att inte gräva ner mig. Sen har jag goda vänner som ställer upp som bollplank och det är det viktigaste.

Idag har jag varit på akupunktur. Vilket (för mig) är jätte avslappnande. Tyvärr så var det sista behandlingen innan semestrarna. Så nu får jag hoppas på att ryggen och huvudvärken håller sig "på mattan". Jag vet att det bara är till att höra av sig om det skulle bli för outhärdligt. Det finns fler än min akupunktör på sjukgymnastiken.
Eftersom jag varit på sjukgymnastik så har det varit en kort dag på praktiken. Det blir det även korta dagar på tisdagar och torsdagar i fortsättninge. Det beror på att jag är sjukskriven på 25% för att jag ska kunna gå på min rehabilitering.

Imorgon är jag ledig. Fritidset ska på utflykt till Skånesdjurpark och dom behöver inte min hjälp. Så dom gav mig en ledig dag. Detta kommer jag att "fira" med att har hit en väninna på fika. Vi tappade kontakten med varandra när jag flyttade från Skurup för 20 år sen. Men tack vare min praktik har vi återupptagit kontakten. Hennes dotter är ett av barnen på fritids. Alltid kul att träffa gamla vänner som man tappat bort.

Nej, nu ska jag slappa lite innan det är tid att sova.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0