Äntligen på banan igen

Efter tre sjukdagar så börjar jag komma på banan igen =) Det är så skönt att röra på sig. Men visst har det även varit skönt att ta det lungt. Mindre skönt har det varit att ha ont i bihålorna, men nu är det mycket bättre.

Igår medans älsklingen var på fotbollsträning (jag följde med), så passade jag och en till på att ta en promenad. Rundan var 2,6 km och tog ca 26 min. Alltså inte världens snabbaste tempo, men bättre än inget alls.

Imorse efter frukosten snörade jag på mig joggingskorna för att bege mig ut på en jogging/promenad runda. klockan var då runt 8. Det hade inte hunnit att bli för varmt, lagom var det. Dagens runda var ca 2,4 km i väldigt kuperad terräng. Jag varvade joggen med snabb promenad. Turen tog min knappt 22 min, ca 2 min snabbare än förra gången jag tog samma runda. Nu ska jag bara föröka arbeta upp min kondition, så att jag orkar jogga hela rundan. Men nån satns måste man ju börja från. För 6 månader sen så hade jag absolut inte klarat av det som jag gör idag.

I torsdags var det vägning. Trots birsten på motion och förra helgens frossande i mat, så hade jag gått ner 7 hg. Ett resultat som jag är väldigt nöjd med. Allt är ju bra så länge som det inte är plus på vågen.
Sen jag började med flytet den 5 feb, så har jag gått ner 22,7 kg. Sen jag blev opererad den 18 feb så har jag gått ner 17,7 kg. Dessa kilona hade jag inte klarat av att bli av med om jag inte gjort min GBP (gastric bypass). Jag är så glad att jag fick göra operationen. Det är ju inte alla som blir godkänd. Men jag hade tur, eller hur man nu ska uttrycka sig. Sen gjorde min ledgångsreumatism också sitt till att jag blev godkänd. Den snarare bidrog till att jag fick förtur.

Men visst jag kan förstå att det sticker i vissas ögon att skattepengar gått till min operation. Men fast att jag är arbetslös så betalar jag också skatt och då tycker jag att jag har rätt att lägga "mina" skattepengar på magsäcksförminskningen. Skulle jag inte fått operationen så vet jag att jag inte skulle gått ner något i vikt, snarare tvärtom. Detta skulle då bidra till att skattepengarna skulle behöva betala en eventuell sjkskrivning och kanske en lång rehabilitering istället. Det skulle nog bli mycket dyrare än vad operationen varit.

Nej, nu ska jag sluta gnälla om skattepengar hit och dit. Men jag kände att jag vill försvara mig lite. Då jag fått en hel del påhopp om detta.

Nej, nu ska jag ut och njuta av solen och även hänga ut tvätt.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0