Hjärtat i halsgropen

Snacka om att min lilla katt Mitzi kan konsten att ge sin husse och matte gråahår. Igårkväll vid ett obevakat tillfälle lyckades lillan att ta sig ut på fönsterbläcket. När husse såg det (jag hade gått och lagt mig) skulle han försöka ta henne. När han öppnade fönstret mer så skulle lillan vände på sig och då tappade hon balansen. Hon föll 4-5 meter ner och landade på en stenagdgång, precis sidanom stentrappan. Men nu kan jag säga att hon förbrukat ett av sina nio liv, för hon klader sig helt utan några skador. När hon fallit kom husse in och kallade på mig. Han ville ha min hjälp att leta efter henne där ute. När jag fick höra vad som hänt blev jag helt panikslagen. Fick snabbt som fan på mig ett nattlinne och rusade ut. Vi gick på vars en sida om huset. Jag kallade på henne. När jag kommit till baksidan så kom hon från andra hållet. Vad hon pratade med mig, tror att hon blev glad att se mig. Då kom husse bakifrån och fångade henne. Till saken hör att Mitzi är en innekatt, så hon kännde sig nog väldigt vileskommen där ute, samt att hon var chockad.
Nu ligger lillan på klösen i sovrummet och njuter. Hon har absolut inte blivit rädd för att sitta vid ett öppet fönster. Men jag kan säga att jag nu har barnsäkrat fönsterna ännu mera. Förutom barnsäkra fönterhaspar, så har jag bundit fast dem. Detta har jag gjort så att hon kan stöta till hasparna utan att fönsterna kan öppna sig mera.

Neh, nu ska jag gå och gosa med turkissen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0