Snö, snö och åter snö

Jag har absolut inget emot snö, men nu tycker jag att det kommit tillräckligt. Det snöade hela dagen i onsdags. Igår eftermiddag (fredag) började det att snöa igen, så har det gjort hela natten fram till i eftermiddag. Och inte blir det bättre av att det skulle blåsa som fan också. Strax efter kl 8 i morse (lördag), så var vi ute och skottade fram garageuppfarten. Jag skulle nämligen vara hos frissan kl 9 och vi har ca 1 mil att köra dit. Jag hade förvarnat frissan att jag ev inte kom, det berodde helt på hur vägarna såg ut. Nu har jag en helt fantastisk älskling som ställde upp på att köra för mig. För jag tror inte att jag själva gett mig ut i snökaoset. Vi styrde alltså bilen mot frissan genom massor av snödrivor. Fram kom vi ca 20 min efter utsatt tid. Men bättre sent än aldrig. Så jag har fått min efterlängtade klippning: Jag började att se ganska så långhårig, med tanke på att jag för tillfället har en rätt så kort frilla.

Väl hemma igen tog vi en fika, sen blev det lite vila. När vi vaknade till livs igen blev det lunch. Efter det tog vi en lång promenad med Roy. Vi hade inte fått någon tiding i morse, så vi gick ner till byn för att införskaffa en. Väl hemma igen så skulle Roy få springa lite lös på tomten. Men så blev det inte. Den rackaren rymmde. Vi såg inte att det kom en hund ute på gatan, då vi var på baksidan av huset, men det gjorde Roy. För han hade tänkt sig ta en runda runt huset, men så blev det tyvärr inte. Utan han fortsatte rakt ut på gatan och efter hunden, grrrrrrrrrrrr. Nu hände det inget, men tänk om han attakerat den stackars lille söte Sigge (det var han och hans husse som kom på gatan). Tur är att vi känner Sigge och hans husse. Allt slutade som väl bra, men Roy fick vara så snäll att gå in, medans v älsklingen och jag tog itu med den kvarvarande skottningen.

Ikväll har vi haft middagsbesök. Vi bjöd in Sigges husse på en bit mat. Det blev en väldigt trevlig kväll. Det var SÅ länge sen vi umgicks. Nu bor vi nästan grannar, så jag hoppas att det kan bli lite oftare med visiterna.
Toll middagen bjöd vi på kokt kassler, potatis, svampsås och sallad, smaskens. Till kaffet blev det en sockerkakebit. Jag smakade inget av den, var helt enkelt inte sugen.

Nu sitter jag i sängen och är nästan fullt påklädd. Fryser som en galning. Vi har nog närmre 15 grader kallt utan för förnserna. Jag tror att jag kommer att sova med pyjamas inatt. Känner absolut inte för att frysa ihjäl ;)

Ni får ha en fortsatt trevlig helg.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0