God fortsättning

Eller inte. Så är det för mig. Ligger just nu i sängen och degar. Mår väl inte så där bra. Jag fryser, hostar, snorar och har ont i huvudet samt öronen. Aboslut inget bra början på det nya året. Jag får hoppas att det är något som snabbt går över, för jag börjar på praktiken igen på måndag. Då är mina 12 lediga dagar slut.

Nyårsafton var jättetrevlig. Vi var hemma hos oss i år. Vi hade bjudit hit lite vänner samt älsklingens föräldrar, så totalt var vi 7 st, lagom. Först så bjöd vi på en välkomstdrink samt lite tilltugg till den. Till förrätt bjöds det på en räkcoctail. Huvudrätten bestod av baconinlindag kalkonfilé, potatisgratäng, kallörtsås samt grönsaken. Till efterrätt bjöd vi på "glassbomb". Somvanligt så avslutades det med gottebor och skumpa till tolvslaget. Jag är nöjd med hela kvällen, den kunde inte varit bättre. Sällskapet var toppen likaså maten och drycken. Det är väl så en lyckad festkväll ska vara?

Idag har jag inte gjort så många knop, av förståliga skäl. Hoppas att jag kan birda med lite mer här hemma imorgon. Men det får morgondagen utvisa.

Nej, nu ska jag lägga mig för att sova.

Ja, just det. Idag börjar mitt "nya liv" eller rättar sagt mitt "nygamla liv" (det jag hade efter nyår och 6 mådader framåt förra året). Nu är det slut på allt godisätandet. Ska jag äta något godis så får det bli en en dag i veckan och hels på helgen. Jag ska även ut och röra på mig mera. Nu duger det inte att lata sig mera. Jag vill ju så gärna bli av med alla mina överflödskilon.

När jag vagde mig tidigare idag så fick jag en chock. Ja, det var en positiv chock. Trots mitt slavriga ätande så har jag gått ner i vikt under de senaste månaderna. När jag startade min viktminskning för ett år sen vägde jag
112 kg. Idagsläget väger jag 99 kg, det är minus 13 kg, WIEEEEEE Jag fattar inte det. Vet inte när jag vägde tvåsiffrigt senast, men nu är jag taggad på att fortsätta. Träningen får vänta, vill inte förvärra förkylningen. Det får bli någon enstaka sakta promenad med Roy de närmsta dagarna. Jag känner ipfs på mina långbyxor att det hänt en del runt midjan. För ett år sen hade jag stl 52 i byxor nu har jag stl 48 =))

Nej, nu drar jag ner under täcket. Och förhoppningsvis så mår jag bra imorgon.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0