Bortskämd

Idag har vi och mina svärföräldrar varit hon mamma. Hon bjöd oss på lunch, fläskfilé, potatis/ris, sås och massor av grönsaker. Till efterrätt blev det en liten hemgjord bakelse (rulltårta och vispgrädde). Det var hur gott som helst. Jag tog inget av potatisen eller riset, så det var bra att det fanns mycket grönsaker. Självklart så åt jag bakelsen. Man måste få unna sig något gott någon gång. Förutom god mat och trevligt sällskap så skämmde mamma bort mig. Jag fick en jättefin hemstickad kofta, badskum och 1 liter matolja. Mamma är så snäll som ger mig saker som jag inte bett om. Detta gör hon trots att hon inte har världens bästa enonomi. Hon är förtidspensionär och har ett år kvar till den "riktiga" pensionen. Mamma sätter mig i första rummet. Jag vet att hon skulle kunna låna mig sina sista pengar, om jag skulle behövt låna av henne. Detta kallar jag äkta kärlet från förälder till sitt barn.
Visst så ställer mina svärföräldrar också upp om det skulle behövas. Men jag/vi försöker in i det sista klara oss själva. För oss är det viktigaste att djuren får mat, vi kommer i andrahand.

Föruom att vi varit på vift så har vi inte gjort så mycket annat. Jo, Roy har varit ute på sina promenader. Men man har dragit sig för att vara ute. Här på Österlen så har det blåst regält hela dagen. Det har alltså varit mycket skönare att sitta i soffan och softa. Jag har somvanligt tagit tag i min stickning, samtidigt som TV:n varit igång. Nu sitter både älsklingen och jag och "leker" med våra datorer. Ja, man måste ju få roa sig med något ibland.

Eftersom jag blev ganska så mätt hos mamma, så har jag inte orkat äta någon kvällsmat. Det blev istället en banan/choklad smoothi. Den blev hur smaskig som helst. Det är något som jag kommer att göra fler gånger. Ett bra allternativ när man inte orkar laga mat. Jag kommer nog att ta med smoothi till skolan, istället för att äta knäckebröd på förmiddagsrasten.

Nej, nu ska jag fortsätta med stickningen.

Ja, just det. GRATTIS Carolina till din högskoleutbildning. Vi önskar dig samtidigt lycka till med flytten till Kalmar. Jag/vi vet att du kommer att klara av studierna galant, samt att du kommer att trivis med det nya boendet. Ni får ta det lungt och försiktigt när ni kör upp till Kalmar imorgon.
Du vet att det bara är till att höra av dig om det är något. Vi finns här för dig.

Kram


Kommentarer
Postat av: Emmas Form

Brukar få sån bakelse hos min farmor jag med. Gött är det :)

2010-01-10 @ 10:25:34
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0