Underbar helg

Tyvärr så går helgen rent för fort. Det är de få dagarna i veckan som älsklingen och jag kan hitta på något kul tillsammans. Denna helgen har varit underbar, i många anseenden. Vädret har varit toppen, snön smälter och solen skiner. Igår så var vi en sväng till Malmö. Vi var i stort behov av en ny kran till duschen. Den vi hade ville inte ge oss varmvatten, trots att den stog på högsta värmen. Jag fick även införskaffat en ny våg. Äntligen har jag en som vägen exakt, jämfört med den jag hade innan (den visade 4-5kg mindre än vad man egentligen vägde). Vågen visar också kroppsfettet och kroppens vattenhalt. Det blev även inhandlat lite annat smått och gott. Inga nya kläder införskaffades. Vill vänta ett tag till, så jag har gått ner litet til. Det är ju onödigt att behöva handla tex nya byxor varja månad. Det skulle inte min börs klara av i längden.
Mina svärföräldrar var också med på shoppingtrippen.

Innan vi åkte till Malmö var jag ute på en rask promenad med stavarna. På 45 minuter gick jag 2,275 km. Det blev totalt 4136 steg. Jag är mycket nöjd med det resultatet. Nu har jag något att förbättre, så det ser jag som en morot. Idag blir det kanske också lite stavgång, men det kommer jag nog att göra tillsammans med älsklingen och Roy. Det är ju inte alltid kul att promenera själva. Ibland är det kul att ha någon att slänga käft med ;)

Idag har jag tvättat en maskin. Det har också blivit en liten promenad. Blir en längre senare idag. Jag har även röjt undan lite i köket. Det började att se lite stökigt ut. Annars så har jag inte gjort något mera idag och jag har inga andra planer för dagen, förutom en promenad till.

Nej, nu ska jag titta på Biggest Looser.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0