Skit dag

Idag har jag inte mått så bra. Förutom den ihärdiga huvudvärken så har jag mått illa, men samtidigt varit vrål hungrig. Nu är illamåendet borta, men det fick jag bota med primperan (anti illamående tabl.). Dessa har jag fått pga mitt migränillamående. Men jag har även fått ett recept på dem av läkaren som opererade mig. Fast jag mått som jag gjort, så har jag "bara" sovit 15 min i eftermiddag. Annars så har det varit mest slappande. Men jag har varit ute två rundor med Roy. Så helt stilla har jag inte varit idag.

Jag förstår att ni är nyfikan på hur mycket jag gått ner efter operationen. Först kan jag säga att under tiden som jag drack mina pulverdrycker (totalt 13 dagar), så gick jag ner 5 kg. Vilket jag tycker är jättebra. Driver inte vågen med mig så ligger min viktnedgång efter operationen på 3-4 kg. Det är ju hur bra som helst, då det bara gått en vecka. Jag känner att det försvunnit några kilon, då mina byxor börjar bli en aning stora i midjan. Men jag kommer att vänta ett tag till innan jag köper nya byxor. Det är tur att det finna bälten att sätta i byxorna.

Imorgon medan älsklingen är på fotbollsträning, så kommer jag att snöra på mig gympadojjorna för att ta en tur med stavarna. Nu måste jag försöka komma igång ordentligt med träningen. Nu är det slut på slappdagarna heltenkelt. Börjar jag inte att träna, så kommer min viknedgång att bli sämre och det vill jag inte.

I förrgår var jag tvungen att ta av plåsterna som skyddade såren. Jag fick en allergisk reaktion av klistret, så det kliade utav bara den. Det kliar fortfarande, men det är läkningsprocessen. Såren ser hur fina ut som helst. Så dem kommer jag inte att få några problem med. Fortsätter dom att se ut som dom gör nu, så kommer jag att vara med på vattengympan på tisdag. Jag behöver verkligen få kliva ner i det varma goa vattnet. Känner hur öm och stel jag börja bli i mina stackars leder.

Nu ikväll har jag beställt en korsstygnstavla till Freya. Den ska jag ha klar till hennes barndop. Jag har sytt tavlor till alla mina syskonbarn, så därför kommer jag inte att göra någon skillnad på henne. Jag hoppas att tavlan kommer i mitten av nästa vecka. Jag vill så gärna komma igång med den. Vet ju inte ännu när barndopet ska ske.

Nej, nu ska jag fortsätta att titta på OS.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0