Irriterande

Det är så irriterande att jag blir förbannad på mig själva.
När min sambo är sjuk så räknar jag inte med att han ska hjälpa till här hemma. Men så fort jag är sjuk så räknar min sambo med att jag SKA hjälpa till här hemma. Och dum såm jag är så gör jag der, bara för att jag inte orkar med något tjafs. Men snacka om att det är diskriminerande. Vi som ska leva i ett jämnlikt samhälle. Så här har det varit under alla de 18 åren vi varit tillsammans, så jag borde ju ha blivit van vid detta laget.

När vi bodde i Ystad och älsklingen var sjuk, så kom min svärmor på lunchen för att ta ut våran hund. Detta hände inte när jag var sjuk. Då kan man ju undra om män har mer rätt till att få vila ut när dom är sjuka än vad kvinnor har? Tror nog att jag får ta upp det en gång. Inte i dag för det orkar jag inte. Vill nu bara ta det lungt resten av kvällen, så att jag orkar att ta mig till praktiken imorgon.

Nej, nu ska jag fortsätta njuta av mina popcorn och titta på TV. Ska absolut inte göra något ansträngande förräns imorgon.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner igen det där med att vara sjuk. Så var det för mig förut. Tills jag sa ifrån. Man måste få gå och lägga sig om man behöver det. Så mitt tips är att säga ifrån. Kram

2010-12-18 @ 14:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0