Usch.............

Har inte haft världens roligaste helg, snarare tvärt om.  Tankarna har varit ganska så deppiga, men idag känns det lite bättre.
Allt började i fredag med att jag själva var hemma och var sjuk. Hade/har jävligt ont i dom nedre regiononerna, men nock om det. Min lilla Tova hade svåra astma anfall, vilket inte lät så bra. Jag ringde och rådfrågade min älskling om vad vi skulle göra. Vi kom fram till att jag skulle ringa till våran vetrinär. Det visade sig att dom har semester, så jag ringde till djursjukhuset. Dom tyckte att jag/vi skulle komma in direkt. Det var bara till att packa in mig och lilla Tova i bilen, för att styra kosan mot Malmö. Först fick vi stanna till i Sjöbo för att byta till våran andra och bättre bil.
Väl framme på djursjukhuset så blev vi väl mottagna. Fick sitta i väntrummet och vänta max 40 min, innan vi fick komma in på ett undersäkningsrum. Där blev vänta längre. Det kom tyvärr ett urakut fall med operation före. Det var bara till att snällt vänta. Tyvärr så blev Tova sämre under väntan. Det slutade med att hon blev satt i en syrgasbur och där sitter hon fortfarande. Hon blev alltså inlagd på sjukhuset.
Igår när jag ringde för att fråga hur det var med henne fick vi dystra besked. Hon svarade inte på medicineringen och hade svårt med andningen, så fort dom tog ut henne från syrgasburen. Det såg så dystert ut att det började diskuteras om hon skulle få somnan in. Vi gav henne helgen för att se.
Idag när jag ringde in var våran älskling lite bättre. Hon hade börjat svara på medicineringen och andades lite bättre utan syrgasen. Nu känns allt genast bättre. Det disukterar inte om någon avlivning mer, snarare tvärtom. Det är röntgen imorgon som avgör hur det blir. Ser allt bra ut då, så får Tova komma hem imorgon =))
Snacka om att man blir glad, när man får sådana besked. Söndagen bytades till glädje, från lördagens sorg.

Veckan som gått så har det tränats tre pass. I tisdag var jag ute och gick en promenad på 3 km. I onsdags hade jag inte tänkt träna, men jag fick ett ryck när jag körde hem. Jag stannade till i Ystad och tog en tur i Sandskogen. Där sprang jag en runda på 1,5 km. Den tog mig ca 11 min. Är ju hur otränad som helst på löparfronten, men jag är jättenöjd med tiden. I torsdags tog jag en 7,4 km lång tur med cyklen. Den rundan tig kanppt 25 min. Kännde efter det att NU skulle det vara träningsfritt resten av veckan. Kroppen måste få sin chans att vila upp sig, för att klara av nästa veckas träning.

Ja, detta var i stor sett vad som hänt här hemma de senaste dagarna.

Nu sitter jag och ska fixa in lite musik till min mobil, så att den är laddad för promenader och löpning.

Tjingeling och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0