Hemma igen!!!

Nu har älskade lilla Tova äntligen kommit hem igen, efter 5 dagars visteles på djursjukhuset. Hon mår nu mycket bättre än vad hon gjorde i fredags då hon blev inlagd. Visst får hon fortfarande astmaanfall, men dom är inte lika kraftiga som innan. Det skulle iofs vara helt underbar om hon slapp allt vad anfall är, men det är ett önsketänkade från min sida.
Hon skulle nog ha kommit hem igår, om dom inte hade hittat en konstig förändrig på vändtra sidan av bröstet. Dom visste inte om denna förändring satt på lungan eller hjärtat, så hon fick inbokat ett ultraljud under gårdagskvällen. Detta gjordes för att utesluta så att det inte var någon tumör. När dom gjorde ultralhude så syntes knappt förändringe, så läkaren utesöt tumören. Detta gjorde husse och matte glada.
Nu är det noga med hennes medicinering, så att astman inte förvärras. Det är även viktigt att hon går på regelbundna kontroller hos vetrinären.

Tova i något skeptiskt utséende ;)

Nu känns familjen komplett igen =))

Igår efter praktigen gick jag och en väninna en promenad i ösregnet. Vi tog en tur runt Svaneholmssjön. Rundan var ca 3,5 km lång och tog 32 min. Vi var två dyngsura "kråkor" när vi kom tillbaks till våra bilar. Det var verkligen skönt att komma hem och byta om till torra kläder och sen en härlig vila.

Idag har det bara blivit min vardagmotion. Har ju inte haft tid till något annat. Tar igen det imorgon, då jag har planerat i en joggingrunda i Sandskogen.

Nej, nu ska jag sätta mig och bara slappa.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0