Söndag

Söndag kväll och helgen är snart slut. Tänk att den ska försvinna så fort. Jag skulle vara glad om man kunde dra ut på helgen, så att man fick mer tid tillsammans med familjen.

Igår var vi uppe i norra Skåne för att hälsa på en bekant. Det är alltid lika trevligt att träffa honom. Tyvärr blir det inte så ofta. Det tar trots allt 2 timmar att köra upp till honom. När vi kommit upp så blev vi bjudna på en smarrig smörgåstårta. Där fanns massor med godsaker på den, bl a rostbiff, skinka, ägg, lax och räkor. Jag tog bara en gång och det blev jag lagom mätt på. Till kaffet bjöds det på wienerbröd och hallongrottor. Det blev ett halvt wienerbröd för mig. Det fanns verkligen inte plats för mer i mon mage. Roy hade vi lämnat hemma, då T hade införskaffat sig en ny katt. Vi ville ju inte skrämma iväg lille Pelle. Älsklingens syster och sambo var så snälla som såg till att Roy fick komma ut. Så skönt att slippa ha ett dåligt samvete att han fick vara hemma.

Idag har det fixat och donats här hemma. Älsklingen har bytat till vintehjulen och tvättat "min" bil. Han har även klippt ett träd, samt satt upp julbelysningen i trädet. Jag har tvättat och åter tvättat. Sista maskinen är igång nu. Vi har även haft besök av våra snälla hundpassare. Nu lagar älsklingen middag och jag sitter här uppe vid datorn. Självklart så har jag hjälpt till med förberedelsen. Men tydligen så var det inte tillräckligt för honom, då han precis blev lite sur på mig. Ja, ja, jag får väl kompencera honom på något sätt.

Nej, nu har jag inte så mer att skriva om.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0