Biggest looser

Som vanligt så sitter jag framför TV:n. Just nu så tittar jag på Biggest looser. Jag beundrar verkligen killarna och tjejerna som ställer upp i tävlingen. Visst så har dom själva sett till att dom hamnat i den situationen som dom är i. Dom har själva sett till att dom blivit så överviktiga. Men nu tar dom verkligen tag i sitt liv och förlora vikt en gång för alla.

Visst så skulle jag själva kunna tänka mig att vara med i en sådan tävling. Jag behöver verkligen den sparken i röven, som dom får. Jag tror också att min värk skulle bli bättre om jag gick ner i vikt. Visst försöker jag, men just nu så finns inte diciplinen och karatären där, för att fullfölja viktminskningen. Men jag är i stort sett ute varje dag och går en promenad på ca 30 min. Jag har Roy med mig och han kan pinna på om han vill det och det gör han för det mesta. Men visst, så är han som vilken hund som helst. Så ibland blir det till att stanna vid var och varannan buske/stolpe eller träd. Men jag får rört på mig i alla fall.

Just nu så väntar jag på besked ang magsäcksförminskingen. För två månader sen fick jag ett brev från sjukhuset i Landskrona. Dom beräknade väntetiden för att komma till ett läkarbesök till dem på 48 månader. Ja, ni ser rätt 4 år. Jag tänker absolut inte vänta så länge för ett läkar besök. Så jag har utnyttjat vårdgarantin, eftersom det är mer än 90 dagars vänte tid. I måndags fick jag ett brev att mitt "ärende" nu har skickats vidare till Kristianstad. Jag tror att det är dom som söker upp där det är kortast väntetid och vilka som kan ta emot från andra landsting. Självklart så måste mitt landsting ha ett avtal med det landstinget där det ev kan bli ett läkarbesök och en ev OP.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på TV.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0