Första dygnet

Nu har lillan varit här i lite mer än ett dygn. Det har varit upp och nergång, men det är förståligt. Hon har varit lessen och saknat sin mamma och brorsa. Vem skulle inte ha gjort det =) Halv fem i morse fick lill pluttan panik. Hon råkade välta en vas i förnstret i köket och efter det så blev hon panikslagen. Hon hoppade upp och ner som en glaning längs hela förnstret. Det var svårt att få tag på henne, men jag lyckades till slut. Gick upp med henne och pratade lungt och gosade. Men lillan var absolut inte på det humöret. Hon klöste och bet mig, sen sprang hon ner i köket igen och hoppade upp i fönstret och la sig mitt i en vattenpöl. Älsklingen min höll på att städa upp i fönstret. Jag gjorde ett nytt försök att visa min kärlek till henne. Denna gången gick det bättre. Vi satt på ovanvåningen i en fåtölj och gosade en stund, sen var hon trött på det och ville vara för sig själva.

Jag har länmat katterna ensamna under tre timmar idag, så jag varit iväg på vattengympa samt inhandlat lite god mat till lillan. Det verkar till ha gått bra att ha dem ensamna. När jag kom hem låg lilla in en kruka och kramade våran yuccapalm. Det så hur mysigt ut som helst.



Mys i en blomkruka =)

Ikväll har lillan varit väldigt nyfiken. Hon har till och med lekt lite =) Det värmer i mitt hjärta att hon verkar till att finna sig tillrätta. Hon har till och med varit upp en sväng i kattlådan. Ett täcken på att hon har ätit och druckit fast vi inte sett det.



Morgonmys med matte

Tack Mia för namnförslagen. Vi fastnade för Mitzi.

Så avslutningsvis så presenterar jag MITZI för er alla.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej,hurra-Jag har döpt en kisse idag!!ha,ha!Kul att ni fastnade för ett av mina förslag-lite stolt blir man ju!!Hoppas allt bra med båda tjejerna och med er också givetvis!Ha det bra!

2009-05-19 @ 15:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0