Klant det är jag!!!!

Ja, jag är verkligen klantig. När jag kom till jobbet dag och skulle ta upp min mobil, så fanns den inte i min västa. Alltså låg den kvar hemma på köksbordet. Vi frukosten så ringde jag hem för att kolla om mobilen låg i köket och det gjorde den. Älsklingen blev inte glad och förklarade att han inte tänkte komma med mobilen till mig. Jag blev en aning sur och gnällig. Men det var bara till att gilla läget. När jag var på väg tillbaks från förmiddagsfikat så fick jag en trevlig överraskning. Min söta gulliga älskling kom gående i köket med mobilen till mig. Vad snäll han är. När han ändå var i Simrishamn så passade han på att köpa med sig lite fisk hem.

Dagen på jobbet har varit sådär. Mycket att göra men absolut ingen ork. Skulle helst av allt villja ligga hemma och lata mig. Vi var nog flera som kännde så. Vissa dagar vill man helt enkelt inte jobba och vara social. Idag var det en sådan dag för mig. Visst jag ska inte gnälla för att jag jobbar. För jag är verkligen glad för att jag har ett jobb. Men ibland finns inte motivationen där till att jobba. Men nu tillbaks till jobbet. Jag fattar inte hur vissa kan stöka ner som dom gör på sina hotellrum. Ibland är det så stökigt att man inte kommer till att städa.  Allt ligger utspritt i hela rummet. Vi får ju inte flytta på gästerna personliga ägodelar. För att inte prata om toa. Hur f*n kan man svina ner en toalett som man gör. Att städa toastolen på dessa rum är ingen hit, det är mer så att man vill spy. Tur är att det inte händer dagligen. Värst att svina ner en toastol är pensionärerna, tyvärr.
Nu har jag bara en dag kvar att jobba, sen är det en värförtjänt ledig helg. Här ska det slappas.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0