Söndag och städning

Tar just nu en apus i städningen. Fy sjutton vad det är trist att städa, men det är så illa tvunget. Dammråttorna börjar virvla omkring hihihi............. Ska även städa katternas lådor, för dom trivs absolut inte med dem just nu. Jag tycker iofs också att lådorna behövs fräschas upp.
Älsklingen min håller på att ställa iordning en bil. Det är ju hans stora intresse och jag hindrar honom inte till det. Men han behövde hjälp när bilen skulle in i garaget. Bilen har stått still ett tag, så bromsarna hade fastnat. Det var alltså en aning svår rullat. Men nu står bilen i garaget och allt är frid och fröjd. Nu kan han mecka när han känner för det. Planen är att bilen ska vara körduglig till våren någon gång. Detta projektet har han trots allt hållt på med i 2 år. Har varit svårt att hitta reservdelar, men det gjorde han sent i höstas.

Samtidit som jag städar, sitter vid datorn så försöker jag hålla koll på TV:n. Snacka om att man är en sportnörd =) Men det kan jag leva med.

Nej, nu får jag återgå till städningen, så att den blir färdig någon gång.

Ses senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0